Нали знаете какво е Кока-Кола? Не е просто безалкохолно питие, марка е! Никой не пита кой го бутилира. Може да е в Буенос Айрес, Истанбул или в Брюксел. В Кока кола няма герои. Героят е в централата на компанията в Атланта, Америка.
Рекламните специалисти обичат да използват термина „позициониране на марката”. Тя представлява процеса на формиране на образа на дадена стока в съзнанието на потенциалните потребители. Позиционирането обаче не означава просто разкриване на характеристиките на стоката или услугата. То трябва да избере доводите или аргументите, за да убеди потребителите, че именно тези продукти най-добре отговарят на техните потребности.
Та и с ДПС e така. Тя не е просто една политическа партия. Марка е!
И за гласоподователя имената не са важни. Може да е Хасан, Мухарем или Раиф. Няма никакво значение, не са герои и няма как да бъдат. Героят в ДПС е в софийски сарай.
Както рекламните мениджъри, така и Ахмед Доган обича да „позиционира”. И това позициониране може да претърпи някаква промяна, само ако героят се разклати, а не бутилиращите в Кока- Кола.
в. "Нов живот"
14.03. 2012