В неделя, минути след като започна да гори общинската сграда в Крумовград, централните телевизии вече получаваха видео от пожара, а местните журналисти – снимки. Знае се, че по-света „горещите“ новини се появяват в интернет в рамките на 10 минути, в телевизията — в течение на 1 – 2 часа, а в хартиените медии – едва на следващия ден.
Вече няма как медиите на хартиен носител да се конкурират по скорост на подаване на информацията с интернет медиите, а интернет медиите пък със социалните мрежи като Фейсбук, Туитър и др. И знаете ли къде за пръв път се появи снимка и видео от пожара в Крумовград? Във социалната мрежа Фейсбук.
В ерата на дигиталната медия всичко, което е на хартия, отмира – не само пресата, но и парите, фотографиите, даже личните карти.
Няма спор, вестникът е хубаво нещо, особено за хора със спомени, но след време вече в тях няма да има новини. Защото, поради технологичното им производство, новините във вестника са обречени да закъсняват. Силата им ще остане в анализите на събитията и в коментарите, защото там не се търси бързина, а дълбочина.
12 МАРТ, 2012