Да продаваш думи на хартия

В интернет изданието на „Нов живот” има анкета „От къде най-често черпите информация?”. До вчера 63 % от анкетираните посочват отговора - „интернет”. Не от вестници и списания, не от радио и телевизия, а от виртуалната мрежа се черпи информация за събития, които ни засягат пряко или не.
Причините традиционните средства за масово осведомяване да са туширани от интернет са доста много. Вестникът се чете, радиото се слуша, телевизията се гледа, а в интернет всичко това може да се съчетае.
Бизнесът да продаваш думи изписани върху хартия се срива. В своята книга "Изчезващият вестник" Филип Мейър е изчислил, че вестникът в Америка ще умре през 2043 г. Всъщност това, което ще изчезне, е моделът, концепцията за крайния продукт. Вестникът върху хартия със сигурност някой ден няма да го има, защото носителят на крайния продукт ще придобие друга форма. Материалната платформа ще се промени, но не и нуждата от информация. Тя ще бъде „отпечатана” в мобилния ви телефон, върху стъклата на очилата ви и т.н., но не и върху дръжката на мотиката.

28.06.2011