Вчера магазинът на германската търговска верига “Лидъл” отвори врати и в Кърджали. Навалицата при откриването беше повторение на откриването на „Билла”. Тълпата или както биха се изразили търговските мениджъри - повечето от потребителите, напъващи да влязат в магазина, не бяха купувачи за момента. Там ги водеше подвластността им от рекламната психология, която ги обработи много преди откриването на обекта.
Руският специалист по реклама Вит Ценьов в книгата си "Психология на рекламата" фокусира погледа ни върху това какво всъщност работи в нея и какво - не. Книгата поглежда дълбоко в психологията на потребителите и с помощта на много примери анализира какво се случва с тях, когато са подложени на рекламно влияние и как рекламата може да им въздейства по най-убедителния начин - въпрос, отговорът на който вероятно искат да знаят всички фирми и организации, които рекламират, както и работещите в рекламните агенции, които им помагат.
В случая рекламното влияние си каза думата. Стълпотворения при откриване на магазини и търговски обекти се наблюдават не само у нас. Подобни гледки има в Европа и в Америка. Масата се управлява и се насочва от маркетинговите мениджъри, специалистите по реклама и рекламните агенции. Това, че има откриване на магазин, остава във второстепенен план. Важното е рекламната обработка на масата и насочването им. Разбира се, когато заплатите на обекта на рекламата са по-ниски, от това ефектът се постига много по-лесно.
С крясъци, викове, скубане на коси и хапливи забележки премина нахлуването в почти всичките нови обекти. Възрастни дами крещяха от притисканите в тях колички, докато по-млади господа им обясняваха, че мястото не е подходящо за пенсионери. Трети се оплакваха, че закъснявали за работа и трябвало да влизат с предимство, така описаха националните медии откриването вчера.
Знам, че повечето от вас никога не са се запитали защо входовете на големите магазини на търговските вериги са винаги от дясно на самата сграда...
Вие сте подложени на маркетингова манипулация!
Нахит ДОГУ
в."Нов живот"
26.11.2010