Нахит ДОГУ
Всяка радикална промяна в политически, социален или икономически аспект води и до промяна в езика. Вече 20 години не ползваме идеологизираните клишета на социализма. Тогава в медиите с много думи се поднасяше оскъдна реална информация.
Сега вестниците и електронните средства за осведомяване търсят повече ефективност и функционалност. Точно в това търсене откриха най-лесното – езика на улицата. За някои това е демокрация, а за други - безвкусица от думи.
Филологът Турхан Расиев от Варна в изследването си по темата посочва, че в българския език се използват близо 6 000 турцизми. И още повече набъбват. Причината е в това, че в стремежа си да привлекат повече читатели, медиите все повече наблягат на жаргона.
Специалистите са на мнение, че турцизмите в българския език в момента изживяват своя ренесанс.
23.12.2010